A legjobb fehérjeforrások edzéshez diétához

A fehérjék nagyon fontosak az emberi szervezet számára. A kiegyensúlyozott táplálkozásnál oda kell figyelni a megfelelő fehérje bevitelre. Ez fokozottan igaz azokra akik edzenek vagy diétáznak.

Íme a legjobb fehérjeforrások

Tojás

A tojásfehérje gyakorlatilag színtiszta fehérje. Rengeteg módon elkészíthető ezért sokak kedvenc fehérjeforrása.

Sovány tejtermékek

Nagyon könnyen beilleszthetők az étrendbe ezek a kiváló fehérjeforrások. Legyen az sovány túró, tejföl, sajt vagy tej mindenki találhat köztük kedvére valót.

Szárnyas húsok

A szárnyasok nagy mennyiségben tartalmaznak fehérjét éppen ezért az edzőterembe járok valamint a diétázók egyik kedvence.

Halak

Sokan nem kedvelik de vitathatatlanul remek fehérjeforrások. Ha lehet ne bő olajban süssük ki.

További kevésbé közismert fehérjeforrások

Tofu

Nagyszerű húspótló mely magnéziumban és vasban is gazdad.

Avokádó

Egy avokádó kb. 5g fehérjét tartalmaz, emellett egészséges zsírok is található lk benne.

Csicseriborsó

A humusz és a falafel egyik fő alapanyaga, de kiváló főzeléknek vagy sálátának is.

Mandula

Kevesen gondolnák de 8g protein található egyetlen marék mandulában. Emellett tartalmaz E-vitamint és egészséges zsírsavakat is.

Vörös bab

A vörös bab amellett hogy egy rendkívül kiadós étel még fehérjegazdag is ugyanis 200 grammban mintegy 15g található belőle.

Kapcsolódó cikkek