Fogyás pajzsmirigy probléma mellett

A pajzsmirigyzavar egy nagyon alattomos betegség. Alulműködés esetén az egyik jellegzetes tünete az elhízás melyet ugyan nagyon nehéz, de nem lehetetlen korrigálni.

Pajzsmirigy-alulműködés akkor áll fenn ha a szervezetben nem termelődik elegendő pajzsmirigyhormon és ez bizony kihatással van többek közt a testsúlyra is.

Jellemző tünetek:

  • Hízás
  • Székrekedés
  • Kiszáradt bőr
  • Krónikus fáradtság
  • Hidegre érzékenység

A pajzsmirigyhormonok felelősek az anyagcsere folyamatok szabályozásáért, ezért ha nincs belőle elegendő a szervezetben akkor az anyagcsere lelassul és a beteg gyakran hízásnak indul.

Amennyiben – orvos által – megbizonyosodtunk arról hogy valóban pajzsmirigy problémánk van és a hormonháztartás helyreállítására alkalmas gyógyszer dózisa is be lett állítva kezdődhet a testmozgással kiegészített diéta.

Pajzsmirigy-alulműködésben szenvedők diétája

A szervezetbe bevitt fehérje arány nagyon fontos az ilyen betegségben szenvedőknek. Szakértők azt javasolják hogy testsúly kilógrammonként körülbelül 1,3 g fehérje legyen az étrendben. A teljes kiörlésű gabona is hasznos lehet az étrendben friss gyümölcsökkel és zöldségekkel kiegészítve.

A testmozgás nagyon fontos!

Főképp két dologra érdemes figyelmet fordítani: az egyik az izom gyakorlatok másik pedig a kardio “edzések”.

Utóbbi lehet akár egy gyorsabb léptékű séta vagy egy laza kocogás is, de a kerékpározás hasznos. Lényeg hogy megemelkedjen a szívritmus és beinduljon az izzadás. Ne legyünk restek heti legalább ötször fél órát mozogni a cél érdekében.

Az izomépítésre heti legalább háromszor fél órát kell szánni szakértők szerint. Ez lehet súlyzós vagy saját testsúlyos gyakorlat. Mivel minél több az izom testünkön annál gyorsabb az anyagcsere így több kalóriát tudunk elégetni, ezáltal beindítani a fogyási folyamatot. Érdemes odafigyelni az izomépítésre.

Ha tetszett a cikk lájkold a 2230.hu Facebook oldalát a lap tetején vagy ezen a linken.

Kapcsolódó cikkek