A Világgazdaság beszámolója szerint elkészült a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megvalósíthatósági tanulmánya arról hogy hogyan tudnák bevonni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret is bevonni a vonatközlekedésbe.
A tervek szerint Kőbánya-Kispest és Monor közé egy 22 kilométeres új vasútvonalat építenének és ezzel tennék mindkét irányból vonattal is megközelíthetővé a repteret.
A megnövekedett utasforgalom valamint a 2024-es budapesti olimpiai pályázat közlekedésfejlesztési projektjei miatt is elképzelhető hogy a közeljövőben előrelépés várható az ügyben.
Mint ismert korábban olyan elképzelések voltak tervben a kötött pályás összeköttetés megteremtésére mint a 3-as metró meghosszabbítása, vagy valamelyik budapesti pályaudvarról induló gyorsvasút kiépítése.
Egyik sem valósult meg, mindössze annyit tettek az ügy érdekében hogy a Ferihegy 1-es termináljához megállót építettek pár száz millió forint EU-s pénzből ám az átadás után nemsokkal a repülőtér azon része bezárt.
Íme a tervezett új vasútvonal Kőbánya-Kispest, a Liszt Ferenc reptér valamint Monor között: